Spotrepair

Spotrepair is een alternatief voor traditioneel schadeherstel. Zoals de naam al doet vermoeden gaat het om relatief kleine schades, vaak parkeerschade, veelal passend binnen een straal van ongeveer 25 centimeter kunnen door middel van spotrepair technieken worden hersteld. Bij traditioneel herstel is het gebruikelijk dat de hele bumper of het gehele portier wordt gespoten. Om een mooie overgang te krijgen wordt vaak ook het naast liggend deel mee gespoten. Bij een professioneel uitgevoerde spotrepair houden wij zoveel als mogelijk de originele lak in takt. Alle handelingen worden beperkt tot het deel waar de schade zich bevindt met een minimale aantasting van de originele fabriekslak.

Een perfect uitgevoerde spotrepair moet wel 20 stappen doorlopen alvorens te komen tot een eind resultaat met een perfecte kleurmatch, gegarandeerde hechting en passende glansgraad. Alle stappen die doorlopen worden zijn vergelijkbaar met het herstel van hele delen bij een professioneel – traditioneel schadeherstelbedrijf. Bij een professioneel uitgevoerde spotrepair wordt: ontvet, geschuurd weer ontvet, plamuur en primer gezet. Exacte kleur van de auto wordt aangemaakt en vervolgens voorzien van een blanke laklaag. De werkzaamheden duren doorgaans gemiddeld 1 ½ tot 2 uur.  Doordat bij spotrepair alles klein wordt gehouden en geen naastliggende delen worden “uitgespoten” is een spuitcabine niet noodzakelijk.

Met spotrepair als hersteltechniek blijft er een groter percentage “originele” fabriekslak in takt. De hedendaagse spotrepair technieken en bijpassende materialen zijn zo ontwikkeld dat zichtbare overgangen en kleurverschillen niet meer mogen voorkomen. Echter een goede spotrepair uitvoeren vraagt vakmanschap en een aantal jaren ervaring.

Met spotrepair is verrassend veel mogelijk. Bumpers, portieren, schermdelen met oppervlakkige schade, flinke schaven en lichte deuken zijn over het algemeen zeer goed te herstellen met spotrepair. De weinige beperkingen zijn vooral terug te vinden in de grootte van de schade (groter dan A4) diepe deuken en als de schade zich op liggende delen bevind . Op grote liggende delen als motorkappen en kofferdeksels voeren wij geen spotrepair uit. Soms is het ook lastig als er midden op een portier “gespot” moet worden. We kunnen altijd de schade voor u bekijken en een passende oplossing bieden.

Wat kost spotrepair?

Vraag een geheel vrijblijvende offerte aan. 

De Dommel 18 | 5684 PN Best | info@bestcarrepair.nl | T +31 (0)6 21438399

Log in

create an account